JAK ODHALIT PŘÍČINU BOLESTI? DÍKY METODĚ NKT.

Fyzioterapie Brno, fyzioterapie dětí

Odhalit příčinu bolesti pacientů může být obtížné, ale zároveň zásadní pro tvorbu efektivního terapeutického plánu.

Z toho důvodu věnujeme významnou pozornost diagnostice, dále se vzděláváme v tomto ohledu a používáme účinné diagnostické metody.

Jednou z nich je NeuroKinetic Therapy, zkráceně NKT.

NEUROKINETIC THERAPY

Jedná se o diagnostickou metodu, založenou na teorii řízení motorické kontroly obohacenou o manuální svalové testování.

Centrum motorické kontroly se nachází v mozečku, kde se ukládají veškeré pohybové vzory. V připadě poranění tkáně dojde ke vzniku kompenzačních vzorů, aby nedošlo ještě k větší traumatizaci tkáně. Tyto chybné vzory mohou vzniknout např. pourazovými a pooperačími stavy, dlouhodobým přetěžováním, vadným držení těla atd. Při kompenzačních vzorech dojde k tomu, že některé svaly svoji činnost utlumí a nepracují jak mají a jiné se přetíží, protože pracují nadměrně.

Při delším trvání této svalové nesouhry dochází k bolestivým stavům, omezení funkce, ale také může dojít k dalšímu zřetězení do jiného segmentu pohybového aparátu.

Např. bolest kyčelního kloubu může být způsobena kompenzačními vzory poraněného kotníku.

Díky této metodě jsme schopni identifikovat zdroj potíží, nastavit léčebný protokol a řešit problémy, které vás můžou trápit léta.

Léčba se pak může skládat z manuální terapie a kompenzačních cviků (uvolnění přetížených „facilitovaných“ svalů a posílení ochablých „inhibovaných“ svalů a jejich vzájemné rovnovážné ovlivnění).

Pro koho je NKT vhodné?

NKT je velmi bezpečnou diagnostickou metodou. Samotným svalovým testováním není hodnocena svalová síla jako taková, ale neurologické spojení svalů a schopnost jejich funkčního pohybu.

• Vertebrogenní potíže

• Entezopatie (tenisový/oštěpařský loket, skokanské koleno…)

• Kloubní blokády a bolesti kloubů

• Pooperační a poúrazové stavy

• Bolesti hlavy, zad a krční páteře

• Různé komprese nervů

• Zvyšování sportovního výkonu

• a další...

NKT level 3

" NKT level 3 je nejvyšší úroveň této metody a umožňuje nám ještě lépe diagnostikovat a lokalizovat zdroj potíží a komplexněji porozumět

kompenzačním pohybovým vzorům."

Mgr. David Havelka

fyzioterapeut

NKT level 3

Mgr. Libor Dobšák fyzioterapeut brno suchanek

" Odhalit příčinu bolesti pacientů může být obtížné, ale zároveň zásadní pro tvorbu efektivního terapeutického plánu.

Objednejte se na Úvodní diagnostiku

a pomůžu i Vám."