FYZIOTERAPIE
PRO ŽENY

Mgr. Klára Pavlíková

1500,-

Fyzioterapie pro ženy suchanek brno

Fyzioterapie pánevního dna. Poporodní a předporodní fyzioterapie.

Soubor speciálních technik a cviků, které pomáhají v posílení a aktivování svalů v oblasti pánevního dna, což vede k odstranění symptomů způsobených dysfunkcí v této oblasti. V případě pooperačních stavů provedených především v oblasti malé pánve či po porodu je terapie pánevního dna důležitou součástí rekonvalescence.

OBJEDNEJTE SE

NA FYZIOTERAPII PRO ŽENY

Návrh bez názvu - 2023-12-06T172329.550.jpg

Mgr. Klára Pavlíková

INDIKACE

▪ Ženy po porodu

▪ Ženy připravující se na porod

▪ Bolesti zad a kyčlí

▪ Zažívací obtíže, zácpa, bolesti břicha, análníi fisury

▪ Bolesti hlavy, stažení a bolestivost žvýkacích svalů

▪ Po operaci v oblasti břicha a malé pánve - prevence srůstů v oblasti jizev a prolapse pánevních orgánů

▪ Bolestivá menstruace a narušení menstruačního cyklu

▪ Bolestivým pohlavní styk a anorgasmie

▪ Ženy, kterým se nedaří otěhotnět

PRO KOHO NENÍ TERAPIE VHODNÁ? / KONTRAINDIKACE

▪ Onkologičtí pacienti

▪ Osoby s akutními záněty v oblasti malé pánve

Terapie se skládá z uvolnění měkkých tkání, jejichž napětí je dle diagnostiky zvýšené – jedná se často například o svaly kyčelních kloubů, beder, žvýkacích svalů, stažené vazy a fascie v těchto oblastech. Toto napětí může být způsobeno blokádami kloubních spojení například v oblasti žeber, páteře či vzdálenějších oblastí těla. Taková blokáda je následně jemnými mobilizačními technikami upravena. Toto nastavení je potřeba poté zastabilizovat individuálně zvoleným cvičením. V případě pánevního dna se nejprve pracuje s uvědoměním aktivace a relaxace svalů v jednoduchých pozicích. Následně se přechází do cvičebních pozic náročnějších, které mají základ v běžných pohybech lidského těla – různé varianty sedu, kleku, chůze, lezení a dalších. Funkce pánevního dna souvisí s funkcí bránice, kyčlí, ale také se vzdálenějšími oblastmi, jako jsou chodidla či žvýkací svaly. Tyto oblasti se vzájemně ovlivňují, a tak je vždy potřeba se v terapii nezaměřovat pouze na oblast obtíží. Při dysfunkci pánevního dna, tedy narušení správného fungování, může docházet k poruchám právě ve výše zmíněných oblastech. Klinicky se tyto dysfunkce mohou projevit širokým spektrem příznaků.

Kotva 1